Chodím dvakrát týdně na cvičení, snažím se nepřejídat se, a přesto nehubnu. Co s tím?

Je skvělé, že se vedle úpravy jídelníčku snažíte i o pravidelný pohyb. Důvodů, proč váha neklesá, může být hned několik.

  • Pravidelnost. V jídle máme často tendenci se šidit s myšlenkou, že čím méně toho sníme, tím rychlejší hubnutí bude. Tělo se ale tak snadno přelstít nedá a vše, co mu poté dáme, poctivě schová na horší časy. Proto se snažte jíst pravidelně, 5-6 porcí denně (dbejte na správnou velikost porcí).
  • Vyváženost a pestrost. Vaši stravu by mělo tvořit 10-15% bílkovin, 25% tuků, 60% sacharidů a 600g ovoce a zeleniny. Pestrý jídelníček vám pokryje veškerou potřebu základních živin, minerálních látek a vitaminů.
  • Váha není ukazatel. Pakliže při redukci hmotnosti zařadíte i pravidelnou pohybovou aktivitu, může se vám zdát, že nehubnete, opak je ale pravdou. Při fyzické námaze vám přibývá svalová hmota a nahrazuje tak váhový úbytek tuku. Váha sice stagnuje, složení těla se ale výrazně mění.
  • Dostatek odpočinku. Stejně tak jako vám, se ani vašemu tělu nebude chtít hubnout ve stresu. Proto dostatečně spěte a pravidelně relaxujte vaším oblíbeným způsobem.
  • Vysoká tepová frekvence. Při nevhodně zvolené pohybové aktivitě se lehce stane, že se vychýlíme z ideální tepové frekvence pro spalování tuků. Jediným výsledkem takové aktivity je vyčerpání sacharidových zásob, ztráta svaloviny a stagnace tukové hmoty.
  • Pokud máte stále pocit, že vše děláte správně, vyhledejte odborníka na výživu, nebo se obraťte na lékaře a nechte si vypracovat podrobnou zdravotní analýzu.